Jste zde


RECENZE KNIHY: Jana Štrausová: Děti nového věku
RenataP

„Chtěla bych se ještě podělit o jeden zážitek z mojí praxe učitelky v mateřské škole. Ve školce zůstaly dvě děti, chlapeček s holčičkou ve věku 3,5 roku. Seděly u stolečku u nějaké hry. Chlapec se zadíval z okna a vzápětí pravil směrem k holčičce:

 

„Jak mě tenkrát srazil ten vlak, tys to viděla, tys za mnou dohlídla, viď, Anetko?“

Holčička jen kývla hlavou s tichým ano, že si to pamatuje. Děti se na sebe chvíli mlčky dívaly. Byl to naprosto spontánní kraťoučký rozhovor, který se odehrál mezi nimi, kdy si oba vybavili ten okamžik s naprosto vážnou tváří, jako by si vzpomněli na útržek společně zhlédnutého filmu, který se jen odehrál v jiném časoprostoru.“

A na další straně knihy je dětský obrázek, postava a černá hmota vedle ní. TO je duch, který chodí za dítětem a to černé na straně, to je mozek, a tím na něj mluví.  Představa, že vidíte postavu, ducha a něco vedle něj, co na vás mluví… tak to proběhne po zádech mráz, že? No a taková je celá kniha.

Kombinace silných příběhů, názorů a studií autorky a velice silného vjemu z dětských obrázků - dokonalý čtenářský zážitek do morku kostí.

Autorka napsala ještě druhý díl Poselství dětí nového věku, ve které shrnuje předchozí knihu a přidává některé další poznatky. A příběhy lidí a dětí, kteří ji v mezidobí potkali. Kolik lidí jí napsalo s tím, děti že něco podobného prožili, nejen v pozici rodičů, ale i ve chvíli, kdy byli sami dětmi.

Možná se tedy toto netýká jen indigových dětí, ale celého citlivého věku, ve kterém jsme možná ještě napůl tam, kde jsme dlouho žili předtím.

Strhující výpovědi, tajemné téma

Kromě výpovědí a poznatků autorky na toto téma tu najdete také překvapivé zjištění, že dětem docela dobře pomáhá meditace i při řešení výchovných a psychologických problémů. Jak zajímavým a hlubokým způsobem se autorka vydává do jejich duše, je minimálně velmi inspirativní a pomůže to i rodičům lépe pochopit i tzv. „problémové děti.

O autorce: Jana Štrausová působila sedmnáct let jako učitelka pražské mateřské školy; v současné době učí na prvním stupni základní školy a vede vlastní terapeutickou praxi pro děti i dospělé.  Od roku 2016 pořádá přednášky a pravidelné meditace pro děti od šesti do dvanácti let. Jako první u nás při studiu obhájila diplomovou práci na téma indigových dětí.

Vydalo nakladatelství Eminent, 2020 www.eminent.cz