Jste zde

RECENZE: Jan van Helsing: Ruce pryč od této knihy!
RenataP

„Většina z nás cítí, že náš život neodpovídá našemu poslání. Celé dny jsme zaneprázdnění, ale přesto – něco chybí. Díky množství permanentních virtuálních podnětů z internetu, televize nebo videa si stále méně lidí uvědomuje nesmyslnost své existence. Nechávají se životem žít. A proto si i stále méně lidí klade otázku: Co tady vlastně dělám?“

Připravte si pevné nervy, protože svět opravdu není v pořádku. Že neříkám nic nového? Jedna z prvních knih Jana van Helsinga může být dobrou náloží pro toho, kdo se s podobným tématem potká poprvé. Naopak ten, kdo má rád různé konspirace, teorie, rád bádá a hledá sám, přemýšlí – je tato kniha dobrým osvěžením znalostí, ale také sem tam může přinést něco nového. Tady se ukazuje vášeň autora pro hledání souvislostí tam, kde obyčejný člověk nehledá nic, protože… nic nevidí, nemá na to čas, nezajímá ho to. Jenže to podloží, na kterém žijeme, může být velmi pohnuté a být předzvěstí zemětřesení, které nás v budoucnosti čeká.

V jednom má autor pravdu. Pokud tuto knihu otevřete, už nikdy toto téma nedostanete z hlavy. I kdybyste zde řečené zavrhli, tak to hlavou bude vrtat napořád.

Dvě hlavní témata knihy: Pro svět a pro vás

Kniha má dva hlavní směry. Jeden je směřován tam, kde autor posléze rozvíjel i své další tituly. Jak to chodí ve světě, čím a kým jsme ovládáni, kdo na nás vydělává a kdo ne. To podsvětí světa. Globální chápání situací, kterým jsme (mnohdy proti přirozenosti) vystaveni. Ale že to je  proti přirozenosti si uvědomíme právě až, když se do této nebo podobné knihy začteme.

Druhu rovinou jsme pak my samotní. Jak tohle smysluplně přežít? Mimořádně mne zaujaly kapitoly pojednávající o tom, jak se vypořádat s problémy a situacemi, které nám nejsou příjemné. Čistě logicky a z principu ať už jde o závažné věci nebo relativní prkotiny. Napříč celou knihou se ale dozvídáme, že když chceme cokoliv v životě řešit, když chceme kamkoliv se posunout, musíme to být my, kdo udělá první krok.

A vesmír nám pak podá pomocnou ruku. To je něco, co funguje vždy a všude.

Celkově kniha probouzí vlastní logické kritické myšlení, učí posuzovat souvislosti, které se dočtete. Věřím, že mnohé informace v této době nebudete číst poprvé, o to zajímavější pak kniha je i ve světle dnešního světa, událostí a možná svým způsobem i koronaviru. Probouzí chuť se dozvědět víc, ať už z dalších knih autora nebo si hledat informace sami – a tohle bylo asi nejvíc, co mi dala! Chuť získávat další informace.

Chuť přemýšlet a žít svůj život tak, abychom našli jeho smysl. A o to tady jde.

O autorovi: Jan van Helsing (Jan Udo Holey) psal knihy o konspiračních teoriích, některé musel například v Německu a Švýcarsku i stáhnout z prodeje. V roce 2010 například vydal kniho o okultních praktikách zednářů, v dalších letech se pak v různých spouautorstvích věnoval dalším skrytým teoriím a tajemstvím. Například v roce 2019 knihou Můj otec byl MIB, rozsáhlá kniha vypovídající o tom, co vše „mužům v černém“ spadá pod kompetenci.

Kladné stránky:

- zajímavě nakousnutá témata (budí chuť bádat sám dál)

- shrnutý apel na to, abychom se o své štěstí postarali sami