Jste zde


Třeste se, třeste se, přijde na vás deprese - aneb jak bojovat s depresí
Iva Hédlová

Mnozí s tím bojujeme, někdo lépe, jiný hůře a mnohým se tyto stavy neustále vracejí. Pojďme si říci, jak nejlépe s depresí bojovat. Samozřejmě bude se jednat o depresi, kterou jsme schopni zvládnout ještě sami. U hluboké deprese se bez psychiatra nebo psychoterapeuta asi neobejdeme.

Nejdříve si vyjmenujeme hlavní příznaky deprese ( je tu jaro a to je paradoxně pro deprese živná půda, začněte hned, abyste jim předešli ):

  1. Emoční labilita
  2. Smutek a melancholie
  3. Nespavost
  4. Únava
  5. Pocity méněcennosti a sebeobviňování
  6. Pocit viny
  7. Ztráta chuti k jídlu
  8. Celkové rozčarování ze všeho - člověk po ničem netouží
  9. Myšlenky na smrt nebo sebevraždu
Léky proti depresi

  1. Příjemné prostředí - vyhledávejte veselé lidi, přitom se sami snažte myslet také radostně.
  2. Uvolnění se, relaxace - stresové situace vedou k depresi a téměř všechny druhy depresí také stres doprovázejí. Proto si utvořte návyk, kdy dokážete uvolnit své tělo a přitom zhluboka dýchat.
  3. Buďte stále v činnosti - pravidelná práce prováděná v rozumné míře je jedním z nejlepších léků proti depresi. Když cítíte, že se o Vás pokouší špatná nálada, najděte si jednoduchý úkol, který je třeba vykonat a pusťte se do práce. Potom se snažte úkol splnit. Pocit, že jste něco dokázali, vám přinese radost a novou sílu.
  4. Plánujte si svůj volný čas. Deprese je buď následkem velkého stresu, který už nejsme schopni zvládnout, nebo naopak nadměrného množství volného času, který máme k dispozici. Je důležité najít vyváženost mezi prací a volným časem a vyplnit ho činností, která nám přinese radost a obnovu sil.
  5. Snažte se trávit čas s lidmi, kteří projevují zájem o druhé. Každý z nás má sice dost vlastních problémů, je však dobré se občas zastavit a myslet také na druhé. Snažte se pomoci někomu, kdo zápasí se začínající depresí. Takovým lidem můžeme nabídnout své porozumění a zájem, aniž bychom se snažili hledat na nich nějaké chyby.
  6. Smích. Zdravý a spontánní smích se s depresí neslučuje. Hledejte místa a lidi, v jejichž přítomnosti můžete získat lepší náladu.
  7. Naučte se vyhlížet budoucnost s nadějí. Naděje je důležitým činitelem šťastného života. Bez ní snadno podlehneme pochybnostem, obavám, či úzkosti, což jsou ještě další momenty podporující depresi. Lidé, kteří věří na věčný život a upínají e k jakékoliv víře, mají další mocnou zbraň, se kterou mohou bojovat proti depresi. Nedostatek naděje je často příčinou deprese, která navíc s věkem narůstá.
Tak co, uvědomili jste si, co v tomto případě můžete dělat? Tato pravidla platí samozřejmě i pro ty, kteří se již na depresi léčí u psychiatra nebo psychoterapeuta, dokonce i ti, kteří na svoje problémy berou léky. Nastavte to jako podpůrnou léčbu a uvidíte, jak se budete rychle zotavovat. Moje soukromá rada: Choďte hodně do přírody a mašírujte si to rychlejším tempem. Třicet minut denně stačí na to, abyste se cítili o 100% lépe - nezapomeňte!

Podle Juliána Melosy



Hodnocení článku:

Hodnocení: 
0
Zatím nehodnoceno

Iva Hédlová

Zaměření:

Ezoterika, alternativní medicína

Kontakt:

www.zdravi4u.cz
ivahedlova@volny.cz
737151843

Web: www.zdravi4u.cz

Telefon: 737151843



Další články autora
více