logo stránky

Jste zde


Správné stravování podle krevních skupin - skupina 0
Sofie Danae

Lidem s krevní skupinou 0 prospívá intenzivní fyzické cvičení a živočišné bílkoviny. Projevují se v nich pradávní lovci a jejich trávící systém jakoby si pamatoval tu dobu. Vysokoproteinová strava lovců a mimořádné požadavky na tělesnou kondici kladené a organismus dávných lidí s krevní skupinou 0 pravděpodobně udržovaly tyto nejprimitivnější lidi v mírném stavu ketózy - stavu, ve kterém je metabolismus mírně narušen. Organismus metabolizuje bílkoviny a tuky na ketolátky, které potom využívá místo cukrů k udržení stálé hladiny glukózy v krvi. Lidé s krevní skupinou 0 nemají mléčné výrobky a obilí tolik v oblibě jako většina lidí ostatních krevních skupin, protože jejich trávicí systém se na ně dosud ještě plně neadaptoval.

 

Lidé s krevní skupinou 0 mohou účinně strávit maso, protože mají od přírody vysoký obsah kyseliny v žaludku. Toto je základní princip přežití dávných lidí s krevní skupinou 0. Ale musíte si dávat pozor na rovnováhu mezi živočišnými bílkovinami a vhodnou zeleninou a ovocem, abyste zabránili překyselení, které může být příčinou žaludečních vředů a podráždění sliznice žaludku.


A nyní se už dostáváme k tabulce vhodných a nevhodných potravin pro lidi s krevní skupinou 0:


MASO A DRŮBEŽ
Velmi prospěšné: hovězí, buvolí, srdce, jehněčí, játra, skopové, telecí, zvěřina
Neutrální: kuře, slepice, kachna, tetřev, bažant, králík, krocan, křepelka černá
Nevhodné: slanina, husa, šunka, vepřové

MOŘSKÉ PRODUKTY
Velmi prospěšné: treska, bělomasé ryby, makrela, placka (mořská ryba), okounek, halibut, pstruh duhový, sleď, sardinky, mořský jazyk (ryba), okoun říční, hejk, losos, štika, mečoun, jeseter
Neutrální: tuňák, vyza, polorejnok, měkkýši, ústřice, úhoř, žáby, žralok, hlemýždi, abalone (mořský měkkýš), kanic, humr, kapr, okoun mořský, raci, ružich, pstruh mořský, garnát, kalmar, ančovičky, americký okoun, slávka jedlá, krabi, mořská štika, platýs, hřebenatka, koruška, želvy
Nevhodné: barakuda, sumcovité ryby, marinovaný sleď, kaviár, uzený losos, škeble, chobotnice

MLÉČNÉ VÝROBKY A VEJCE
Velmi prospěšné: žádné z této skupiny potravin nejsou vhodné pro tuto krevní skupinu
Neutrální: máslo, sójové mléko, sójový sýr, sýr mozzarella, kozí sýr
Nevhodné: hermelín, kefírové mléko, všechny druhy jogurtů, gruyére (švýcarský sýr), odstředěné nebo 2 % mléko, eidamský sýr, kozí mléko, čedar, parmezán, plnotučné mléko, měkký plísňový sýr, plísňový sýr, zmrzlina, sýr typu cottage, krémové sýry, ementál, sýr gouda, syrovátka, podmáslí

OLEJE A TUKY
Velmi prospěšné: olej ze lněného semínka, olivový olej
Neutrální: olej z řepky olejky, olej z tresčích jater, sezamový olej
Nevhodné: kukuřičný olej, bavlníkový olej, podzemnicový olej, saflorový olej

OŘECHY A SEMÍNKA
Velmi prospěšné: dýňová semínka, vlašské ořechy
Neutrální: mandle, mandlové máslo, jedlé kaštany, lískové ořechy, hikorové ořechy, pekanové ořechy, sezamové máslo (tahini), slunečnicové máslo, slunečnicová semínka, sezamová semínka, piniové oříšky
Nevhodné: para ořechy, kešu, jádra liči, arašídy, arašídové máslo, pistácie, mák

LUŠTĚNINY
Velmi prospěšné: fazole aduke, fazole azuki, strakaté fazole, hrách černooký
Neutrální: černé fazole, bob obecný, fazole fava, fazole garbanzo, zelené fazole, fazolové lusky, zelený hrách, fazole jicana, fazole měsíční, fazol severní, červené fazole, sójové boby, bílé fazole, hrachové lusky
Nevhodné: fazol šarlatový, fazol modrý, čočka červená, čočka obecná, čočka zelená, semena tamarindu

CEREÁLIE
Velmi prospěšné: ani v této skupině nejsou potraviny, které by byly vhodné pro tuto krevní skupinu
Neutrální: amarant, rýžové otruby, ječmen, burizony, pohanka, pšenice špalda, rýžová kaše, pohankové krupky, jáhly
Nevhodné: kukuřičné lupínky (cornflakes), ovesné vločky, polenta, drcená pšenice, pšeničná kaše, pšeničné klíčky, ovesná mouka, pšeničné otruby, ovesné otruby, ovesná kaše

CHLÉB A PEČIVO
Velmi prospěšné: chléb z naklíčených zrn
Neutrální: chléb z hnědé rýže, bezlepkový chléb, jáhlový chléb, rýžový koláč, 100% žitný chléb, žitný chléb Vita, žitné křupky, chléb ze sójové mouky, chléb z pšenice špaldy, křehký chléb, vločkový chléb
Nevhodné: pšeničné bagety, kukuřičné pečivo, pšenice tvrdá, chléb z naklíčené pšenice, chléb s vysokým obsahem bílkovin, pšeničný maces, pečivo s ovesnými otrubami, chléb z celozrnné pšenice, bílé vdolky, vícezrnný chléb, vdolky s pšeničnými otrubami

OBILÍ A TĚSTOVINY
Velmi prospěšné: žádné potraviny z této skupiny nelze doporučit
Neutrální: mouka z ječmene, rýžová mouka, těstoviny z topinamburů, hnědá rýže, divoká rýže,mouka kvinoa, bílá rýže, mouka z pšenice špaldy, pohanka, žitná mouka, rýže basmati
Nevhodné: pšeničná mouka, ovesná mouka, mouka obsahující lepek, mouka z naklíčené pšenice, bílá mouka, mouka z tvrdé pšenice, těstoviny z pšenice semoliny, celozrnná pšeničná mouka, kuskus, grahamová mouka, špenátové těstoviny, bulgur

ZELENINA A HOUBY
Velmi prospěšné: artyčok obecný, kedluben, listy pampelišky, čekanka obecná, červená paprika, batáty (sladké brambory), křen selský, brokolice, červená cibule, žlutá cibule, špenát, slunečnice topinambur, kapusta, pór, česnek, tykev, řepa, okra, mangold, římský salát, petržel, vodnice, pastinák, mořské řasyj
Neutrální: chřest, houby enoki, kmín, zelená cibule, kerblík, ředkvičky, kopr, hrášek, zázvor, všechny druhy tykve, salát ledový, jedlý kaštan, roketa setá, houby abalone, řepa, zelené olivy, celer, žlutá paprika, okurka, šalotka, fenykl, naklíčená ředkvička, salát Boston, rajčata, tempeh, řeřicha, bambusové výhonky, houby portobella, mrkev, zelená paprika, koriandr, tuřín, štěrbák, naklíčená sója mungo, salát Bibb, tofu, fazol měsíční, sladký brambor - všechny druhy
Nevhodné: avokádo, listová hořčice, bílé zelí, španělské olivy, žlutá kukuřice, naklíčená vojtěška, houby shiitake, červené zelí, řecké olivy, bílá kukuřice, bílé brambory, růžičková kapusta, čínské zelí, černé olivy, květák, červené brambory, lilek, běžné houby

OVOCE
Velmi prospěšné: sušené fíky, zelené blumy, červené blumy, tmavé blumy, čerstvé fíky, švestky
Neutrální: jablka, červené hroznové víno, zelené hroznové víno, borůvky, maloplodý pomeranč, klikve, meloun canang, červené datle, meloun, španělský meloun, černé hroznové víno, papája, tomel, opuncie, loganova ostružina, banány, kiwi, třešně, mango, červený rybíz, maliny, angrešt, grapefruit, nektarinky, broskve, ananas, limety, meruňky, karambola, brusinky, citrony, černý rybíz, meloun casaba, kumkvát, rozinky, vodní meloun, hroznové víno Concord, hrušky, granátová jablka
Nevhodné: ostružiny, kokosové ořechy, ananasový meloun, muškátový meloun,mandarinky, pomeranče, reveň, jahody

ŠŤÁVY A TEKUTINY
Velmi prospěšné: černá třešeň - srdcovka, ananas, švestka
Neutrální: meruňky, mrkev, celer, klikev, okurka, zeleninové šťávy, hroznové víno, grapefruit, papája, šťáva z rajčat (s citrónem)
Nevhodné: jablečná šťáva, jablečný mošt, šťáva ze zelí, pomerančová šťáva

KOŘENÍ
Velmi prospěšné: karob, kajenský pepř, řasa dulse, petržel, řasa kelp, kari, kurkuma
Neutrální: agar, kardamom, anýz, čokoláda, bazalka, bergamot, česnek, chilli, křen, rozmarýn, máta kadeřavá, šalvěj, hořčice (sušená), bílý cukr, tapiok, tamari, sirup z hnědé rýže, mandlový extrakt, pažitka, ječný slad, koriandr, římský kmín, celý pepř, med, rýžový sirup, majoránka, sůl, melasa, sójová omáčka, tamarind, estragon, nové koření, kerblík, třtinový cukr, hřebíček, bobkový list, kopr, želatina, máta peprná, javorový sirup, šafrán, misa, saturejka, paprika, hnědý cukr, tymián
Nevhodné: kapary, vanilka, kukuřičný sirup, vinný ocet bílý, bílý pepř, kukuřičný škrob, vinný ocet červený, černý pepř, skořice, jablečný ocet, muškátový oříšek, ocet s bylinkami

CHUŤOVÉ PŘÍSADY
Velmi prospěšné: zde opět není žádný vhodný produkt
Neutrální: jablečný protlak, džemy z přijatelných druhů ovoce, majonézy, hořčice, nízkotučné salátové dresinky přijatelného složení, worcesterská omáčka
Nevhodné: kečup, nakládaná zelenina, sladká marináda, marinovaný kopr, ochucovadla, kyselá marináda

BYLINNÉ ČAJE
Velmi prospěšné: kajenský pepř, petržel, pískavice řecké seno, sarsaparila, lípa, moruše, pampeliška, šípky, chmel, ptačinec, máta peprná, zázvor, americký jilm
Neutrální: heřmánek, zelený čaj, máta kadeřavá, řebříček obecný, list maliníku, mateřídouška, ženšen, hloh, kůra dubu bílého, kořen lékořice, šalvěj, kozlík lékařský, bez černý, bříza bradavičnatá, jablečník obecný, divizna, šišák, sporýš lékařský
Nevhodné: vojtěška, reveň, podběl obecný, kokoška pastuší tobolka, hořec, jetel luční, lopuch, senna, třapatlka, vlákna kvetoucí kukuřice, aloe, třezalka, šťovík, list jahodníku, vodilka

RŮZNÉ NÁPOJE
Velmi prospěšné: sodovka, minerální vody
Neutrální: pivo, červené víno, zelený čaj, bílé víno
Nevhodné: obyčejná káva, destiláty, různé limonády, obyčejný černý čaj, káva bez kofeinu, černý čaj bez kofeinu, cola

POTRAVINY PODPORUJÍCÍ VÁHOVÝ PŘÍRŮSTEK
Pšeničný lepek, kukuřice, fazol obecný, modré fazole, čočka, zelí, růžičková kapusta, květák, horčice
POTRAVINY PODPORUJÍCÍ VÁHOVÝ ÚBYTEK
Mořská řasa, mořské produkty, sůl s jódem, játra, červené maso, kapusta, špenát, brokolice



Použitá literatura: Výživa a krevní skupiny, Dr. Peter J. D'Adamo a Catherine Whitney



Názor autora se nemusí shodovat s názorem redakce